Dobrý den, potřebuji poradit jak sundat regulátor otáček. už jsem stáhl vnitřek regulátoru povolil čtyři šrouby které drzí regulátor na čerpadle a bloku, ale stále nemůžu sundat spodní kryt. je potřeba ho též stáhnout nebo???? Děkuji za radu.
Zetor 25A
Už ako malý chalan som na ňom párkrát sedel, stál v sade u suseda môjho kamaráta. Bol komplet hrdzavý a vtedy sa mi ani nesnívalo, že raz bude môj.
Ten pán na ňom jazdil tak raz ročne. Potom ho kúpil môj krstný.
Komplet na ňom porobil "plecharinu", vymenil spojku a porobil nejaké drobnosti, zohnal aj kopu ND. Využíval ho však len málo. Potom sa mu naskytla kúpa traktora Zetor super 50, ja som mu predtým hovoril, že také A-čko by som chcel tak mi volal či ho nechcem. Ja som hneď povedal, že ho beriem. Čo som počul od známych, bývalý pán robil generálku motora, ale mal dlhodobý problém v prevodovke, hučala prvá a štvrtá rýchlosť. Tak som to A priviezol domov. Dostal som k nemu aj ďalši rozobratý motor a prevodovku. Na traktore chýbalo tiahlo aj ramená. Po pár prevezeniach sa objavilo viacero problémov, motor šiel biedne, chladenie zle, prevodovka hučala, riadenie šlo tuho, hydraulika padala, brzdy šli biedne, na viacerých miestach tiekol olej. Nasledovala komletná oprava. Ako prvá išla na rad prevodovka. Po rozobraní des a hrôza - prevodové kolieska zodrané, ložiská voľné. Nasledovalo kompletné skladanie z najlepších súčastí, kompletné čistenie, pretesnenie, nové ložiská.
Ďalšie išli na rad brzdy. Komletné rozchodenie, montáž nových obložení, oprava uzávierky. Potom nasledovala hydraulika. Bola dosť zhrdzavená, v oleji bola aj voda, piest šiel prebrúsit, úprava manžety, oprava rozvádzača, zvarenie prasknutého vika, nasledovala výroba ramien a etážového tiahla, ďalej výmena gúfer, poloosy čo bolo zložité povolit tie polmesiace, ale podarilo sa. Ďalej nasledovala oprava prednej nápravy a komplet riadenia, očistenie celého motora, demontáž hlavy, tá bola prasknutá. Použila sa iná, bola očistená i zvnútra vyrovnaná, osadená novými ventilmi, novými tryskami a úpravou žhaviču na áviácke komlet pretesnená, nasledovala výmena vložiek piestu, kompletné vyčistenie motora. Na klukovke nebola zistená vôla (nakoľko bola robená GO cca 15 rokov späť a odvtedy veľa nenajazdil) boli očistené filtre, čerpadlo, všetko sa pretesnilo. Ďalej nasledovala oprava vodnej pumpy, rozletovanie a očistenie chladiča, to bolo zatiaľ po technickej stránke všetko.
Nasledovala "plecharina", s tou nebolo toľko práce nakoľko blatniky boli vyvarené. Len drobne sa upravili a opravili konzoly pre uchytenie, trocha som blatniky rozšíril, musel som vyrobiť nové plechy pod nohy. Plechy sa očistili, chcelo to aj vyčistiť nádrž, opraviť prednú masku, prerobiť prístrojovku vyrobiť predný kryt. Vyrobil som aj nové stúpačky či konzolu na predok pre závažie či tiahlo. Nasledovalo kompletné poskladanie a nejaké tie jazdy a testy. Zatiaľ vyzeralo všetko ok. Tak nasledovalo rozobratie, očistenie kôl a drobnosti, oprava štartéra a sedačky, doladenie drobností a išlo sa striekať. Po striekaní sa všetko poskladalo, urobila sa nová elektrika a krásavec bol na svete. Potom sa využival, ale motor začal hnevať, dosť dýmil takže nasledovala demontaž čerpadla. Čerpadlo šlo čerpadlárovi, nastavil ho a nasledovala montáž. Dosť sa to zlepšilo, ale stále sa mi to nezdalo to naše K-čko malo lepši šmrnc, ale traktor sa využival asi rok aj to len zľahka, nakoľko motor bol v zábehu. Potom sa zohnali elementy so starých zásob, takže čerpadlo šlo znovu dolu, znovu na stolicu, znovu na traktor, až tu nastala riadna zmena. Traktor šlape ako hodinky, chytá na kluku hneď na prvé pretočenie a krásne ťahá, domontoval sa aj termostat do chladiča, pridal sa hydraulický rozvádzač, dynamo sa vymenilo za alternátor. Traktor pekne a spoľahlivo slúži.