Kálačka

Bola vyrobená v roku 2008, hlavný nosník a podlaha je z profilu U160, dĺžka nosníku je 190cm, podlaha má 50x50cm a špice, ktoré slúžia proti sklzu polena, štiepací špic a uloženie piestu je z 10mm hrubej platne. Piest má výsuv 75cm, vnútornú hrúbku 85mm, piestnica 40mm, čapy majú 35mm, výška piestu je nastaviteľná pomocou čapov a dier v hlavnom nosníku pri prvej vzdialenosti je štiepaci klin 80cm od podlahy pri druhej 112cm a pri tretej vzdialenosti je klin od podlahy 130cm. Ako pohonná jednotka je 4kw/400V elektromotor a hydraulické čerpadlo je bez udajov, asi liaz sklápač rozvádzač pochádza zo smetiarského auta, nádrž oleja je valec z 3mm plechu s priemerom 30cm dĺžkou 40cm na prepravu aj stabilitu pri štiepani slúžia kolesá škoda 120 a na konci hlavného nosníku je vyrobený ťažný záves pre auto i traktor, ktorý tiež môže slúžiť aj ako pohon. Kálačka už preštiepala stovky metrov dreva a stále slúži bez jedinej poruchy. Je tiež využívaná ako hydraulická lis či ohýbačka.